"in principe heb je immers tijd tot het einde van de maand om die maand te betalen."
Waarom?
Het is de datum in het contract die moet worden gerespecteerd.
Die wordt in onderling akkoord door huurder en verhuurder contractueel vastgelegd en maakt integraal deel uit
van het contract en de daaruit voortvloeiende verbintenissen.
Ik zei het dan ook in het extreme.
Ik wil namelijk de eerste vrederechter nog eens zien die, als je maandelijks je huur betaalt, maar niet stipt op de eerste van de maand, hiervoor de toelating zal verlenen om extra kosten te innen of zelf een uithuiszetting.
Nu, nog een paar oplossingen voor de 2e TS:
Ik snap dat dit niet simpel is, ik begrijp dat maar al te goed.
Je kunt eventueel bij de bank een kredietlijn vragen (lees als: mogelijkheid om onder nul te gaan)?
Voor een lijn van 1000 euro doen ze heel vaak niet lastig, en hoef je zelfs geen loon te bewijzen.
Als je het echt heel stipt voor de eerste wilt doen, kun je het zo eventueel oplossen.
Je kunt ook aan familie (je ouders?) vragen om 1 maand huur te lenen, en dit dan gespreid terug te betalen, dan heb je geen rente hierover.
Lastiger scenario: een persoonlijke lening aangaan, maar voor 1000 euro staan banken niet snel te springen (verdienen ze niet genoeg op), en je betaalt extreem veel intresten.
Een ander, speciaal, scenario die ook mogelijk is:
Koop een GSM op afbetaling. Ze smijten toch heel vaak met acties met 0% intrest.
Verkoop die GSM aan de nieuwwaarde door (dit is het lastigste stuk).
Zo heb je een lening voor dat bedrag zonder intrest.