Als u zo'n dingen in vraag gaat stellen, kan ik het mensen echt niet kwalijk nemen dat ze u niet meer serieus nemen. Er is hier door verschillende mensen uitgelegd waarom uw redenering niet klopt en uw logica vals is.Als iets niet in de wet omschreven staat dat het dan mag het, ik betwist die stelling.
En uw naam op de brieven die je ontvangt.? Zou ook de fiscus aanklagen omdat die u op regelmatige basis een grote bruine omslag toesturen, waaruit de buren zouden kunnen besluiten dat je werkt. (of eenvoudigweg BESTAAT)
Langs de andere kant al eens nagedacht dat op uw bel en brievenbus ook uw naam (moet) staan... is dat ook geen inbreuk op uw privacy?
Niet weerlegd, inderdaad. Omdat het niet hoeft. Ik moet ook niet weerleggen dat er een porceleinen theepot om de zon draait, dat kabouters mijn voortuin verzorgen, dat het Vliegende Spaghettimonster hemel en aarde geschapen heeft, dat het, wegens privacyredenen verboden is mij aan te kijken als ik op straat loop,.....[quote="Mathias1"
Niet akkoord, in de eerste plaats ik bevraag mij hier en ik verdedig een stelling die tot nu nog niet juridisch weerlegt is. <...>
ik vraag gewoon advies en geen preek!
Zou enkel maar goedkoper zijn voor de bewoner, maar duurder voor de leverancier. Bij een eventuele brand zou de brandweer naar die meter moeten zoeken, terwijl al die meters nu (wettelijk) zo dicht mogelijk bij de voorgevel dienen te staan.Dit viel mij op en bij huizen staan meters ook meestal in niet publiekelijk toegankelijke ruimtes de enige logica welk ik hierin kan vinden is dat eigenaars/verhuurders hier belang bij hebben en zoals altijd misbruik maken van hun positie.
Een huis is geen appartement. De eigenaar kan moeilijk zijn voordeur openlaten, zodat de buren vrij kunnen zijn meter bekijken
Ibeschermkapje of dergelijk kastje mijn nu ook niet een overdreven dure kost in in verhouding tot de bemoeienissen van de huisbaas
En wie gaat die meterstanden dan aflezen. Meteropnemers zullen jaarlijks afspraken dienen te maken om aan de meter te kunnen, en hoeveel zullen ze door nonchalante huurders moeten terugkomen.Wie gaat die kosten betalen? En vermenigvuldig die kost eens met het aantal huizen in ons land. indien voor iedere meter een slotje dient voorzien.
/ Als de meters van beginsafaan rechtstreeks bv in een afsluitbaar kastje of "in het appartement zelf zouden worden geplaatst zou dit zelf een goedkoper uit te voeren elektrische ontwerp zijn".
Gaat dit zoveel verschil uitmaken als je er niet bent.( aan de hand van mijn meterstanden kan men min of meer een idee hebben hoe vaak ik daar verbleef, dit stoort mij! )