#1 , 19 jul 2018 12:19
Hallo,
Ik huur sinds januari een appartement. Nu heb ik afgelopen brand gehad op mijn balkon door een onoplettenheid van mijn kant. Hierdoor is er schade ontstaan welke gerepareerd moet worden. Nu heb ik zelf geen brandverzekering, met omdat er in mijn contract de volgende passage staat:
Verzekeringen:
Voor d egehele duur van de huurperiode zal de verhuurder een verzekering afsluiten tegen storm-, hagel- en brandschade die de aansprakkelijkheid van de huurder voldoende dekt tegenover de eigenaar. De deelname van de huurder in deze onkost bedrgaat 90/1.000sten van 50% van de jaarlijkse kost van de brandpolis van het gebouw en wordt verrekend met de algemene kosten. De aansprakelijkheid van de jegens derden (andere huurders in het gebouw, geburen, etc) is niet gedekt in deze polis. Partij huurder zal zelf hiervoor een verzekering afsluiten. De huurder zal hiervan het bewijs leveren.
Qua eigen verzekeringen heb ik een familiale verzekering - deze werd mij toen aangeraken door de verzekeringsinstelling om te voldoen aan verplichting in het contract.
Nu heb ik nog geen melding gedaan bij mijn huisbaas omdat ik eerst wat meer wil weten over of ik zelf voor de kosten moet opdraaien. Mijn verwachting is dat de huisbaas tegen een hoge kost wil laten repareren, terwijl ik, mits aansprakelijk, dat tegen een scherpst mogelijk prijs wil.
Alvast bedankt!!