Geachte,
Hieromtrent zijn we reeds bij diverse personen te rade gegaan, maar blijkbaar situeert zich dit in een grijze zone en kan niemand ons definitief uitsluitsel geven. Hopend hier een oplossing te vinden, schets ik even de case:
Wij huren reeds 38 jaar een stuk grond op een camping te Nieuwpoort waar de door ons aangekochte caravan op staat.
Wij betalen jaarlijks (verplicht in 1x) de 3.000€ staangeld per jaar.
Nu is mijn vader komen te overlijden en wilt mijn moeder de caravan overlaten.
We hadden enkele geïnteresseerde kopers, maar deze mogen de caravan niet laten staan op de camping.
Er mag dus niemand anders de huur verderzetten behalve mijn moeder (ook ikzelf niet volgens de uitbater).
Zelf afbreken mogen we ook niet.
De totale kosten bedragen 4.200€ (afsluiten elektriciteit en water, caravan laten slepen en afbreken,...) om de caravan over te laten en dit is de enige mogelijkheid die we hebben volgens de uitbater.
Wij hebben dit jaar voor de eerste keer een contract gekregen (nieuwe uitbater / kan het wel in pdf opladen indien gewenst), maar hebben dit nog niet ondertekend.
Nu is mijn vraag: betalen we die 4.200€ (net als vele andere gedupeerden op de camping) of mogen we dit toch doorverkopen of is er nog een andere oplossing mogelijk?
Alvast hartelijk bedankt.
Kleine nota: uitbater zijn hoofdberoep is caravanmakelaar en zijn partner is vastgoedontwikkelaar.