#11 , 13 jul 2009 17:51
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem. Maar het zit net iets anders in elkaar.
Vorig jaar wou mijn vriend een nieuwe auto kopen. Dus waren we gaan kijken bij een autospeciaalzaak, die bijna nieuwe auto's verkoopt. Daar had hij een auto gezien die hij echt wou, dus is hij naar de bank gegaan om een lening aan te gaan voor deze auto, maar de lening werd afgekeurd omdat hij al 2 andere leningen lopen had. Dus vroeg hij aan mij of ik niet wou meetekenen voor de auto. Ik heb dit gedaan omdat ik het langs de ene kant ook wel een mooie auto vond maar ook voor mijn vriend omdat hij dit echt wou. Eind vorig jaar, besliste hij plots om de auto weg te doen. Hij heeft de auto verkocht, en in de plaats van het geld dat hij daarvoor gekregen heeft, terug naar de bank te brengen. Heeft hij dit geld gewoon allemaal opgedaan voor eigen verrijking. Ik heb zelf maar 1 keer met de wagen gereden, en van het geld dat hij daarvan gekregen heeft bij de verkoop heb ik niets gezien, het was op voor ik het zelf wist. Nu kan hij van zijn loon net allemaal zijn leningen betalen, voor de rest kan hij niets meer kopen. Daarom gaat hij in collectieve schuldbemiddeling.
Los daarvan ben ik onlangs zaken te weten gekomen over mijn vriend die niet zuiver zijn. Daarom denk ik eraan om onze relatie te beeindigen. Ik ben er zeker van dat als ik de relatie beeindig, hij mij laat opdraaien voor de lening van de auto.
Wat kan ik doen om mijn naam van onder de lening te krijgen?
ik ben al naar een advocaat geweest die me vierkant uitlachte en zei dat ik er helemaal niets aan kan doen.
ik ben al naar een notaris geweest die zei dat ik er wel iets aan kan doen, dat iemand anders tekent in mijn plaats. ik heb hiervoor ook een mogelijke persoon die dit wil doen
De bank zegt hierop dat dit niet gaat, en dat als mijn vriend in collectieve schuldbemiddeling gaat, dit ook gevolgen heeft voor mij.
Kan iemand mij raad geven?
grts