ik ga er van uit dat TS 3 brieven heeft ontvangen maar deze niet aangetekend waren.. Ik heb echter geen van voorgaande briefwisseling ontvangen (minimaal 3 brieven) welke alle niet aangetekend waren.
Mijn vraag is of deze kosten betwistbaar zijn aangezien de brieven niet aangetekend verzonden zijn.
Toch iemand die het begrijpt. Heb ik dit nu zo moeilijk omschreven ?Ik versta dat TS 3 brieven NIET heeft ontvangen omdat ze niet aangetekend waren.
Dit is idd wat het deurwaarderskantoor me ook verteld. Maar mogen ze dan ook kosten + interesten in rekening brengen voor die 3 gewone brieven?Ze hoeven slechts één aangetekende brief te bewijzen, de 3 andere gewone brieven zijn een "gunst".
Ze hebben dus aan hun bewijsplicht voldaan.
Het gaat over een parkeerboete van €15. Totale boete inclusief aanmaningen is €40. Het gaat me dus niet om het bedrag, maar om het principe dat een niet-aangetekende zending rechtsgeldig is (blijkbaar dan enkel als ze van een officiele instantie komt, want zelf moet je elke briefwisseling aangetekend opsturen)Wat staat er in die brief van de deurwaarder ?Ik heb veel zin om hiervoor een keertje gedagvaard te worden, maar kan mijn kansen moeilijk inschatten.
Want een "gewone parkeerboete" kan intussen vanalles zijn :
- retributie of belasting inzake betalend parkeren / parkeerschijf / parkeertijd
- GAS-PV voor parkeerovertreding
- "gewoon" verkeers PV voor parkeerovertreding
Of u kans maakt voor de politierechtbank, hangt af van het feit of de inbreuk begaan is of niet.
En nog méér of u dan ook kan bewijzen dat die inbreuk niet begaan is.
Als u dat niet kan bewijzen, moet u wegblijven bij de politierechter, want kost enkel méér geld.