slagen en verwondingen

Jessy01
Topic Starter

slagen en verwondingen

#1 , 08 mar 2007 20:17

Hallo,
Ik heb zo een twee jaar geleden van iemand slagen gekregen. Het gevolg is dat ik een gebroken voet en een gescheurde schouder had.Ik heb aangifte gedaan bij de politie en dan naar mijn advocaat geweest omdat ik niet wilde dat dit zomaar zou passeren. Dit alles is nu twee jaar geleden en ik weet nog iets. De tegen partei zegt dat hij mij niet geslagen heeft maar enkel naar buiten heeft getrokken aan mijn schouders. is ergens al een bekentenis omdat ik een gescheurde schouder had. Mijn voet is gebroken van dingen die er op zijn gevallen tijdens dat moment dat hij mij buiten wou gooien. Nu is mijn vraag hoe komt dat toch dat het zolang duurt voor dit eindelijk uitgesproken word. En wat zou ik krijgen van schadevergoeding als ik die al zou krijgen natuurlijk. Ik heb veel ziekenhuiskosten en verplaatsing kosten want na mijn operatie van mijn gescheurde schouder heb ik 3 maand naar de revalidatie moeten gaan en dit 2 maal per week. Ik heb dus ook twee littekens op mijn schouder van ongeveer elk 1 cm. Ik ben en jonge vrouw en vind dat erg. Ik ben nu al sinds die dag van de feiten nog steeds thuis van mijn werk op ziekte door dit ongeval want schouder krijgen ze niet meer volledig goed heb ik gisteren net gehoord toen ik terug op controle ging naar mijn arts. Ook ben ik mijn werk kwijt geraakt door die lange ziekte. Mijn baas heeft dat wel zo niet op mijn c4 gezet maar ik weet dat het wel daarvoor is. En ik versta dat wel hoor twee jaar is lang. Wat kan ik zoal verwachten? Krijg ik mijn kosten terug en misschien schadevergoeding als hij schuldig word verklaart. En over welke bedragen gaat dat dan? IK ben mijn werk kwijt en als ik mijn arts mag geloven zal ik moeilijk nog zonder pijn werk vinden want ik ben maar gewone arbeider zonder diploma dus op een bureau zitten zou goed zijn voor mij omdat ik dan geen belasting doe op mijn schouder maar daar heb ik geen diploma voor.

Dank u voor u antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 mar 2007 10:34

Het openbaar ministerie bewijst in een strafgeding het misdrijf.Het is aan de burgerlijke partij haar SCHADE en het oorzakelijk VERBAND tussen dit misdrijf en haar schade te bewijzen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Jessy01.

#3 , 12 feb 2010 21:16

Hallo, Intussen zijn we al 2010 en nog steeds is er geen uitspraak. Laatst belde ik mijn advocaat om nog maar eens te vargen hoe het zit. Zaak was uitgesteld zei ze. Hoelang kan dit nog duren? Ik dacht te verstaan dat ze ook zei dat er al een uitspraak was maar dat die nu op papier gezet moet worden en haar opgestuurd ga worden. Ik zal dit waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben, want dan zou mijn advocaate toch wel de uitspraak al weten of hab ik het mis? Kan dit nog lang duren?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 feb 2010 10:35

Er is een strafzaak waarin u duidelijk een slachtoffer bent.
Normaal wordt u als burgerlijke partij gedagvaard om te verschijnen.
Die brief krijgt u persoonlijk thuis.
Bent u naar de zitting geweest - en hebt u zich daar in persoon burgerlijke partij gesteld??

U hebt het PV nr ... bel naar de griffie correctionele rechtbank - vraag welke magistraat van het parket met de zaak bezig is - vraag hoever het staat.
Mogelijk zal men vragen even ter plaatse te komen.
U kan dan in een schrijven aan parket vragen hoever het met de zaak staat.

2005 -- 2010 is toch wel wat lang om nog geen resultaat te hebben.
net een uitspraak binnengekregen van strafbare feiten 2005 - met beroep en eindbeslissing een maand of 6 geleden - De bepaling van de burgerlijke schade is echter nog niet uit de voeten.

Jessy01.

#5 , 18 feb 2010 20:34

Ik heb nooit een brief gekregen. Mijn advocaat wel denk ik. Alles is via mijn advocaat gegaan. Vandaag gebeld en ze zei dat er nog geen uitspraak was :-( nog meer wachten en wachten blijkbaar. Kan ik niets doen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 feb 2010 13:51

Dan hebt u 'woonst' gekozen bij advocaat kan ook... maar heeft uw advocaat dan niet gecommuniceerd met u over de feiten.
In elk geval meestal volgt de uitspraak binnen een redelijke termijn enkele maanden

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”