Hallo allemaal,
Ik wil graag jullie mening vragen over iets dat mijn oom heeft meegemaakt. Hij lag in het ziekenhuis in Aken (Duitsland). De artsen vertelden ons dat het 99% zeker kanker in de pancreas was. Zonder eerst een biopt te nemen om dit te bevestigen, besloten ze direct te opereren.
Tijdens de operatie zwol zijn keel zo erg op dat hij niet meer kon ademen. Hij werd aan de beademing gelegd en vier dagen onder narcose gehouden. Bij de ingreep hebben ze de kop van de pancreas, 15 cm van zijn maag en zijn galblaas verwijderd.
Sindsdien kan hij niet meer zelfstandig lopen, heeft hij hulp nodig om naar het toilet te gaan en kan hij niet meer eten zoals vroeger.
Een paar dagen later bleek uit het onderzoek dat het geen kanker was, maar twee zweren. Ik weet dat pancreaskanker erg agressief is en dat artsen soms snel moeten handelen, maar ik vraag me af of het normaal is om zo te opereren zonder eerst een biopt te nemen.
Ik heb op 18 augustus een afspraak met een pro deo advocaat, maar tot die tijd hoor ik graag jullie ervaringen en advies.