Mijn schoonmoeder is twee jaar geleden gestorven. Op dat moment huurde één van mijn schoonzussen van haar al tien jaar een handelspand met woning. Ze betaalde echter voor deze woning weinig huur. Mijn vrouw en andere schoonzus hebben echtert nooit hierover iets gezegd tegen mijn schoonmoeder om ruzies te vermijden. Bij het overlijden is er toen beslist door mijn schoonzus om het pand in de familie te houden, zodat zij aan elk een derde van de huur zou betalen zolang ze de winkel zou uitbaten. Toen we voorstelden om de huur dan ook te verhogen naar een meer reëel bedrag, zij ze dat ze een huurcontrat had, en dat ze zeker niet meer wou betalen. De woning is nu verkocht, en het bedrag van de woning is nu in drie verdeeld. Aangezien ze nog steeds dwars blijft liggen, en onze families overal zwart maakt, vragen wij ons nu af of we geen actie meer kunnen ondernemen. Wij vinden namelijk dat zij vooraf al een gedeelte van de erfenis heeft gekregen door de lage huur die zij tien jaar lang heeft betaald aan mijn schoonmoeder. Zijn hierover al uitspraken geweest ? Of is het onmogelijk om hier nog iets te doen, door het huurcontract dat destijds is opgemaakt.
Ivan