eigenaar houd het uitbetaalde verzekeringsgeld voorzich zelf

martin fox matin
Topic Starter

eigenaar houd het uitbetaalde verzekeringsgeld voorzich zelf

#1 , 13 jun 2010 12:29

Ik huur een vrijstaande woning . Twee jaar geleden heb k een schuur geplaats .de eigenaar die regelmatig bij ons over de vloer kwam had er geen bezwaar tegen.Ook staat er in het contract dat schade en renovatie en onderhoud voor de huurder zijn daar heb ik ook voor getekend. Maar nu heb ik brand gehad in de schuur en de brandweer had een schade expert gewaarschuwd vanwege asbest maar daar was een verzekering voor omdat op het huis ook asbest ligt De tussenpersoon had de schade vastgesteld op 4000 euro Om heel eerlijk te zijn had ik helemaal niet gerekend op een vergoeding en als de brandweer niet had gebeld had ik zelf weer een schuur gebouwd. Ondanks de toezegging om het geld op onze rekening te storten is het toch naar de eigenaar gegaan en die wil het geld voor zich zelf houden ik heb hier een nare smaak van ook omdat ik een nieuwe schuur niet kan betalen daar ik van een miniumloon moet rondkomen.mvg martin fox martin (1800 euro voor een nieuwe schuur en 2000 voor de arbeidskosten herbouw,ben ik dat geld echt helemaal kwijt??)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 jun 2010 12:40

Heeft u die toezegging op papier?

martin fox matin
Topic Starter

#3 , 13 jun 2010 12:54

Deze toezegging is door de tussenpersoon gedaan en vertelde ook dat hij het niet kon beloven en dat hij alleen zijn best zou doen.Ik had al een voorgevoel dat het geld bij de eigenaar zou belanden.Die heeft een goede dag gehad toen hij zijn bankpapier open maakte. Het huis staat te koop en dit schuurtje staat wel bij de beschrijving van de ontroerende goederen. mvg martin fox martin

Reclame

Hera

#4 , 15 jun 2010 12:47

als het schuurtje van u is moet u dat helemaal niet terug opbouwen. u mag het ook afbreken als u weggaat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jun 2010 19:12

Hoe kan de eigenaar schadevergoeding krijgen voor iets dat niet van hem is?
U huurt het huis dus is het uw brandverzekering die tussenkomt en de schade aan EIGEN goederen en aan goederen DERDEN betaald.
Dus in principe zou de schadevergoeding voor de schuur naar u moeten gaan en de schadevergoeding van de rest naar de eigenaar.
Had u wel een verzekering??
Wat zegt uw rechtsbijstand

Terug naar “Huren”