#23 , 06 okt 2006 20:18
Madeleine,
Niemand kan je garanderen dat je in dit dossier je slag thuis haalt.
Scorpion heeft echter een vonnis aangehaald dat duidelijk maakt dat je zaal evenmin kansloos is.
Ik heb in het verleden gelijkaardige zaken gekend waar een aanpassing effectief plaatsvond. Ik heb evengoed het omgekeerde meegemaakt.
Lex,
Graag toch enige erns in je antwoorden :
scorpioen schreef:
"De kinderen waren bij de echtscheiding van hun ouders respectievelijk 2,5 maand en 17 maand oud en zijn nu 15 en 16 jaar. Het ouder worden van de kinderen is op zichzelf geen nieuwe omstandigheid, maar brengt wel met zich mee dat aan de opvoeding en het onderhoud van de kinderen hogere kosten verbonden zijn (zoals studiekosten, kledij, ontspanning, ...).
Lex antwoordt :
Argumenteren dat grote kinderen meer kosten dan kleine kinderen, is ?PURE ONZIN?!!
Dergelijke vonnissen tonen alleen maar aan, dat rechters de ?feeling? met de realiteit verloren zijn!
Geef eens ??N vb., waaruit moet blijken dat de uitgave voor grote kinderen groter is, dan voor kleine kinderen?
Bemiddelaar bouwt een argumentatie op gebaseerd op cijfers die ondermeer van Bond van Grote en Jonge Gezinnen komt en krijgt daarop als antwoord :
In plaats van te goochelen met cijfers, laten we bij de kern van de zaak blijven
Nu verplicht niemand hier een ander te geloven.
Maar als Scorpion de rechtbank van eerste aanleg te Leuven citeert (en ik ken de rechter persoonlijk, ga er af en toe mee op reis - kijk de reputatie van die man maar even na alsook zijn inzet in Maatschappij en Magistratuur) dan mag jouw antwoord toch iets meer body hebben. De rechter in kwestie heeft actueel twee kinderen die Univ volgen (ooit waren die ook klein) en kent waarschijnlijk de kostverschillen tussen kleine en grote kinderen veel beter dan Lex, die voor zover ik kan opmaken nog met kleine kindjes bezig is.
Ze vraagt dan ??n voorbeeld waaruit zou blijken dat er kostprijsverschillen zijn waarop Bemiddelaar een hele redenering opbouwt en effectief voorbeelden geeft. Daarop maakt Lex er zich makkelijk vanaf met te antwoorden : laten we niet met cijfers goochelen. Bemiddelaar heeft dus argumenten waar Lex niet op antwoordt.
Van twee dingen ??n : ofwel ga je intellectueel een debat aan en dan ben je jezelf intellectueel verplicht argumenten te gebruiken. Ofwel zeg je : dit is mijn site en wat ik zeg is absolute waarheid.
Voltaire zie ooit "le conflit des idees jaillit la lumi?re".
Het conflict der idee?n leidt tot verlichting.
Dus please, wees niet zo lui en zorg ervoor dat je zelf nadenkt en de deelnemers aan dit forum doet nadenken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.