Beste, enkele maanden geleden hebben de kopers van een bouwgrond samen met mij (verkoper) een compromis ondertekent.
We hadden al een afspraak bij de notaris om de akte te gaan ondertekenen maar nu willen de kopers de compromis ontbinden.
Wij als verkopers willen dit echter niet en zouden liever de koop laten doorgaan maar de kopers hebben geen geld om te betalen.
In de compromis staat er dat als één van de partijen de compromis wil ontbinden dat de andere partij mag kiezen of koop al dan niet doorgaat, bij het ontbinden van de compromis moeten de kopers mij een schadevergoeding van 10% betalen ofwel kan ik beslissen om de koop toch te laten doorgaan en zijn de kopers mij 8% intrest per jaar verschuldigd bij laattijdige betaling. De termijn voor het ondertekenen van de akte is bijna voorbij.
Nu is mijn vraag als ik de koop toch laat doorgaan maar de kopers hebben geen geld hoe gaat dat dan verder?
De kopers hebben wel een eigen huis. Zou het huis dan worden aangeslaan en krijg ik dan spoedig mijn geld of is dat iets wat jaren kan aanslepen?
alvast bedankt voor de info.