Opvragingen betreffende rijplaten

lucgescheiden
Topic Starter

Opvragingen betreffende rijplaten

#1 , 04 jul 2010 18:11

situatie

Bewijs dient geleverd te worden dat een voertuig in mijn bezit is geweest.
Gezien inmiddels jaren verstreken zijn, bezit ik hiervan geen documenten meer.

Kan men opzoekingen aanvragen bevoorbeeld bij de dienst rijplaten of wegen belasting?
Iemand ervaring mee?

mvg,
luc
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jul 2010 18:24

situatie

Bewijs dient geleverd te worden dat een voertuig in mijn bezit is geweest.
Gezien inmiddels jaren verstreken zijn, bezit ik hiervan geen documenten meer.

Kan men opzoekingen aanvragen bevoorbeeld bij de dienst rijplaten of wegen belasting?
Iemand ervaring mee?

mvg,
luc
via http://www.myminfin.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan je enkele jaren terug kijken bij documenten en daar je wegenbelasting zien; Gaat tot 2005 dacht ik.

lucgescheiden
Topic Starter

#3 , 05 jul 2010 12:04

Het gaat over gegevens die meer dan tien jaren oud zijn.

Schoonvader is zijn occassie wagen komen aansmeren (van verkoopspraatje tot op zijn knieën zitten smeken toe).
Enfin, na aankoop de wagen naar de garage gebracht om hen in orde te stellen voor het vervoer van onze (toen) kleine kinderen.
bij afhaal bleek de wagen nog niet volledig in orde te zijn, maar de reeds uitgevoerde herstellingen liepen, voor een startend gezin, gigantisch hoog op.
Schoonvader hierop geëist om deze wagen terug te nemen; gezien zijn leugens.
Uiteindelijk heeft hij deze ergens anders(?) verkocht (met en dankzij de door mij betaalde garage-rekening)
Bij terugbetaling bleef de garage-rekening echter niet-vergoed.

Na het overlijden van schoonvader/verkoper, werd diens nalatenschap afgehandeld door zijn erfgenamen
Hieronder mijn toenmalige echtgenote
Even later bekomt zij van haar moeder een groot kapitaal en verkondigt hierop van uit het echt te willen scheiden

Ondertussen zitten we in de procedure van vereffening en verdeling van deze echtscheiding
Ex claimt hierin bovenvermelde kapitaal als gift van haar moeder aan haar persoonlijk vermogen,
(waartoe word een handgiftbewijs neergelegd van zes maanden na deze gift)
Ik zie dit kapitaal, op zijn minst deels, als het terugbetalen van de garage-rekening van weleer (met intrest) dat
dient terug te komen aan het gemeenschappelijke vermogen.
Ex 'bemerkt' hierop aan dat dit gehele verhaal verzonnen en onwaar is.

Gezien alle documenten indertijd door ex-schoonvader werden meegenomen (handeling in volle vertrouwen),
ontbreekt me nu elk bewijs...

Indien ervaring met dergelijke opzoekingen?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2010 18:20

En wat wilt u bewijzen?

De nummerplaat van een voertuig geeft ENKEL aan dat persoon X titularis was van de nummerplaat op voertuig Y
Dat wil helemaal niet zegen dat X eigenaar van het voertuig was.
Wat zegt de verzekeringspolis als verzekeringsnemer?
De factuur van de herstellingen - op wiens naar is die uitgeschreven? door mij betaalde -> dan kan je bij die garage mogelijk nog een duplicaat krijgen.
10-jaar geleden --- mogelijk een probleem

trouwens gehuwd met welk contract - van welke rekening betaald

lucgescheiden
Topic Starter

#5 , 06 jul 2010 22:54

Franciscus je stelt me vragen om er even later zelf het antwoord op te geven...

Tegenpartij beweert dat dit verhaal totaal verzonnen en onwaar is,
wat evenveel wilt zeggen als; je bent een fantast en een leugenaar....

Het minste bewijs dat kan worden neerlegd aangaande die wagen, zou
dergelijke vuilbekkerij toch al kunnen afblokken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jul 2010 14:20

Ik geef maar wat mogelijkheden en wat beperkingen qua bewijskracht.
Trouwens een firma moet maar 10 jaar zijn gegevens bijhouden dus haast je.
Is er ooit een nplt aan toegekend op uw naam.
Zo ja dan kan vermoedelijk wel vb via uw verzekering een chronologie van nplt worden opgevraagd die OOIT op uw naam werden geregistreerd.

lucgescheiden
Topic Starter

#7 , 07 jul 2010 14:41

Klopt, daar was ik ook over aan het denken al is het vermoeden groot dat deze maatschappij, net als banken hun gegevens slechts een beperkte tijd bijhouden.
Je geeft dan grote geldsommen uit om opzoekwerk te verrichten, waarbij de kans groot is dat er geen bewijskracht uit voortvloeit.
Vandaar mijn vraag of iemand hier ervaringen mee had.

toch bedankt voor je reactie,
mvg,
luc

lucgescheiden
Topic Starter

#8 , 16 jul 2010 11:41

Voor diegene die dit kan aanbelangen:

Vandaag antwoord gehad van de Dienst Inschrijvingen Voertuigen;
zij konden bevestigen dat het voertuig in mijn bezit is geweest anno 1994.

m.a.w. hun historiek gaat wel degelijk een eind terug in de tijd.

met dank voor de reacties!
mvg,
luc

FrankV

#9 , 16 jul 2010 12:12

Ok, u heeft nu het bewijs dat een bepaald voertuig in uw bezit is geweest.
Maar is het niet normaal dat u dat nog na zoveel jaren weet?
Maar de rest van wat u vertelt kan nog verzonnen zijn...
Een goede leugenaar vertelt een verhaal waarin ware en onware gegevens worden vermengd.
Zegt u ex expliciet dat uw dat bepaalde voertuig niet in uw bezit had?
Om duidelijk te zijn, ik twijfel niet aan uw verhaal, maar ik speel advocaat van de duivel
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

lucgescheiden
Topic Starter

#10 , 16 jul 2010 13:57

Frank, klopt wat je daar komt te beweren

Echter dit handelt in een vechtscheiding, waarin deze advocaat M; niets anders doet dan sfeerschepping.
Van wat de man ooit aan de rechtbank verkondigde werd nog nimmer iets aangetoond met bewijzen.
Het ergste is dat de rechtbank er telkenmale, als een kieken zonder kop, intrapt.
Terwijl voor hen de waarheid toch zou moeten zijn, datgene wat bewezen wordt, maar ja....

Ook hier weer neemt de man geen stelling in aangaande het bezit, zijn bewering heeft enkel tot doel van mij af te schilderen als fantasten en leugenaars.

De man verrijkt zich nu reeds meer dan twee jaren met dergelijke praktijken op kap van mijn eerbaarheid als huisvader.
Hij ging daarmede reeds eerder in tegen de wensen van zijn cliente (zie mijn andere andere topics op dit forum), met beledigingen uit persoonlijke naam,
Hij verbiedt zijn cliente van rechtstreeks te communiceren en maakt daarmede een minnelijke schikking onmogelijk,
drijft de partijen nog verder uit elkaar ten koste van de kinderen.
En in dit alles verschuilt hij zich telkens achter vertrouwelijkheid, recht van verdediging, en de andere priveleges van zijn advocaatstitel.

M.a.w. het terugvinden van de rijplaat verstoort deze duivel in zijn spelletje, wat voor mij net iets belangrijker lijkt dan geheel dit verhaal te kunnen bewijzen.

Ik besef best dat dit vanop afstand mss wat onwezelijk kan overkomen. maar ook dat is een deel van man's spelletjes.

Terug naar “Archief”