Ik ben niet ontevreden van het huurcontract want heb het zelf geschreven
De poster eist hier niet meer veiligheid, is hier zelfs niet over ontevreden lijkt me.
(In het ander geval had hij in zijn huurcontract een clausule diefstal verzekering mogen inschrijven, lijkt me)
Het gaat hier over een schade vergoeding die wordt gevorderd van de verhuurder, en dit op basis van een verhoogd risico dat zou zijn gerezen, na een eerdere inbraak(poging?)
Mogelijk te vergelijken met het ontsnappen van een slang uit een onderliggend café, waarvoor je nu de verhuurder zou aansprakelijk stellen voor de therapie die huurder nu moet gaan volgen inzake slangenfobie?

1. Ik wil inderdaad meer veiligheid na hetgeen zich heeft voorgedaan.
2. Ik wil door het bedrijf die de belangen van de verhuurder beheerd, niet meer voorgelogen worden. Het slot van het appartement is op heden nog steeds niet hersteld, ik heb het bedrijf al gecontacteerd (meermaals) maar niets wordt gedaan, enkel telkemale beloofd 'vandaag komen ze het herstellen'.
3. De voordeur van het appartement is nog niet hersteld en blijft in zijn oorspronkelijke staat behouden, dus geforceerd en makkelijk binnen te komen.
4. Ikzelf ben niet verzekerd tegen diefstal. Het betreft immers een bemeubeld (door de eigenaar) appartement. Mijn eigen spullen vergoeden zou een hele grote premie met zich meebrengen in vergelijking met de kans op een diefstal en de waarde van onze inbreng in het appartement. Net al onze inbreng die ietwat van waarde heeft is gestolen.
5. Ik wil een vergoeding van het bedrijf die de belangen van alle verhuurders regelt. Hun medewerkers hebben al aangeven dat er regelmatig werd ingebroken in het gebouw. Enige preventieve actie blijft echter achterwege wat ongetwijfeld ook de oorzaak was van het feit dat er twee weken geleden ingebroken was in mijn appartement. Het feit dat nu alles geforceerd en onbeveiligd achterblijft bevestigd telkemale meer dat er niet gehandeld wordt zoals het een goede vader betreft.
En Luc uw vergelijking zou opgaan wanneer reeds enkele malen slangen zijn ontsnapt van een onbekende eigenaar. Dat deze steeds door dat de voordeur te hoog is steeds binnenkruipt bij mensen en daar aanzienlijke vernielingen aanricht. Na vele van die vernielingen wordt op een bepaald moment ook de eigendom van een nieuwe bewoner vernietigd (deze weet echter niet dat er slangen kunnen binnendringen in zijn appartement). De verhuurder is reeds vele malen op de hoogte gebracht van het feit dat dit onveilig is maar weigert er iets aan te veranderen. Dan kunnen we toch besluiten dat deze verhuurder gebrekkig gereageerd heeft en de aangebrachte schade moet vergoeden?