identificatie van een appartement in flatgebouw

George2
Topic Starter

identificatie van een appartement in flatgebouw

#1 , 03 aug 2010 22:16

Tijdens recente problemen met de uitdrijving van een niet betalende huurder, ben ik tijdens de procedure op een onverwacht probleem gestuit.
De appartementen in het flatgebouw, waar het bewuste pand zich bevindt, hebben nl allemaal hetzelfde straatadres. In de huurcontracten met de huurders wordt verder gewoon naar de verdieping verwezen en links of rechts. Er zijn dus 2 appartementen per verdieping. Tijdens de procedure voor het vredegerecht en bij de deurwaarder verwekte dit de nodige verwarring, waarbij het zover kwam dat we deurwaarder dienden te vergezellen om het juiste appartement aan te wijzen.
Het gebouw is nooit onderverdeeld in kleinere appartementen, het is oorspronkeliik zo gebouwd.
Bestaat er een mogelijkheid om deze appartementen wettelijk te voorzien van een lettercode zoals A-B-enz...
Ik heb hiervoor reeds naar enkele stadsdiensten gebeld, maar ik heb de indruk dat ze het zelf ook niet goed weten.
Heeft een van de foumleden dit reeds eerder opgelost of weet iemand een oplossing, dan hoor ik het graag.
Mocht ik dit in een verkeerde plaats van het forum gepost hebben beste moderators, verplaats het dan maar naar een correctere locatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 03 aug 2010 22:19

Tijdens recente problemen met de uitdrijving van een niet betalende huurder, ben ik tijdens de procedure op een onverwacht probleem gestuit.
De appartementen in het flatgebouw, waar het bewuste pand zich bevindt, hebben nl allemaal hetzelfde straatadres. In de huurcontracten met de huurders wordt verder gewoon naar de verdieping verwezen en links of rechts. Er zijn dus 2 appartementen per verdieping. Tijdens de procedure voor het vredegerecht en bij de deurwaarder verwekte dit de nodige verwarring, waarbij het zover kwam dat we deurwaarder dienden te vergezellen om het juiste appartement aan te wijzen.
Het gebouw is nooit onderverdeeld in kleinere appartementen, het is oorspronkeliik zo gebouwd.
Bestaat er een mogelijkheid om deze appartementen wettelijk te voorzien van een lettercode zoals A-B-enz...
Ik heb hiervoor reeds naar enkele stadsdiensten gebeld, maar ik heb de indruk dat ze het zelf ook niet goed weten.
Heeft een van de foumleden dit reeds eerder opgelost of weet iemand een oplossing, dan hoor ik het graag.
Mocht ik dit in een verkeerde plaats van het forum gepost hebben beste moderators, verplaats het dan maar naar een correctere locatie.
't is simpel: ieder appartement heeft toch een busnummer? Dat busnummer is ook het nummer van het appartement.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

George2
Topic Starter

#3 , 03 aug 2010 22:31

Ja, dat is juist. Maar de brievenbussen waar het busnummer op staat bevinden zich aan de straatkant op het gelijkvloers en deze zijn ook zo genummerd. Een link tussen een busnummer en het juiste appartement is er (wettelijk) niet.

Reclame

roharro

#4 , 03 aug 2010 22:46

Ja, dat is juist. Maar de brievenbussen waar het busnummer op staat bevinden zich aan de straatkant op het gelijkvloers en deze zijn ook zo genummerd. Een link tussen een busnummer en het juiste appartement is er (wettelijk) niet.
????De mensen die hun post uit bus 1 halen wonen in appartement 1, die van bus 2 in appartement 2 enz....
Busnummers ook aanbengen op voordeuren van de appartementen.
Op de chip van mijn identiteitskaart staat benevens huisnummer gebouw ook busnummer appartement.

George2
Topic Starter

#5 , 03 aug 2010 23:03

Ik denk niet dat het zo simpel is. Toen ik de procedure startte en een "bewijs van woonst" afhaalde op de dient bevolking van de gemeente was daar geen bus op vermeld.

Vandebos

#6 , 03 aug 2010 23:05

Dringend eens een onderhoud met de burgemeester (of dienst stedenbouw)vragen en de originele plannen van het gebouw bekijken om tot de juiste nummering te komen.

Kwestie van administratieve duidelijkheid te scheppen.

roharro

#7 , 03 aug 2010 23:11

Kijk eens na hoe naar dat appartement wordt verwezen in het aanslagbiljet van de Onroerende Voorheffing. Het moet toch op een of andere wijze gedifferentieerd zijn tov van de andere appartementen in het gebouw? (Tenzij het volledige gebouw uw eigendom is...met slechts één globaal KI).

George2
Topic Starter

#8 , 04 aug 2010 21:16

Het hele gebouw is inderdaad vroeger eigendom geweest van 1 persoon. Ik ga jullie raad eens opvolgen en praten met de dienst stedebouw.
alvast bedankt

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 05 aug 2010 10:16

Hier in Leuven heeft ieder appartement, iedere studio, zijn eigen nummer, zelf als het hele gebouw eigendom is van 1 persoon. Je hebt natuurlijk eerst het gewone huisnummer, maar daarnaast heb je ook nog een deel dat vooreerst verwijst naat de verdieping, en dan naar de deur van het appartement of studio. zo heb je bvb 198.0.2 of 198.2.1 (huisnummer 198, 2de verdieping, appartement 1)
Het deel achter het algemene huisnummer moet verplicht worden aangebracht op de binnendeuren en op de brievenbussen. Op dat nummer ben je ook ingeschreven in het bevolkingsregister.

George2
Topic Starter

#10 , 05 aug 2010 21:26

Lijkt inderdaad logisch. Dit gebouw staat in Antwerpen, blijkbaar doet men het daar anders.

Terug naar “Huren”